Adverteren op Google, hoe werkt dit?

Google kennen we natuurlijk allemaal. De meesten van ons zullen de zoekmachine gebruiken als een plek om dingen ook daadwerkelijk op te zoeken, anderen gebruiken het voor het zogenoemde zoekmachine adverteren. Je zal als consument vaak genoeg een reclame tegen zijn gekomen op Google. Zelfs als je niet geïnteresseerd bent in hetgeen wat het bedrijf op dat moment adverteert, maakt het bedrijf al vaak een kleine omzet omdat je het ziet, of er wellicht op klikt om toch even te kijken wat het precies is.

Bedrijven gaan vaak op zoek naar meerdere manieren om te kunnen adverteren. Ze zoeken de beste kanalen om op te adverteren, en dit verschilt natuurlijk per doelgroep. Google wordt door vrijwel iedereen gebruikt, waardoor de advertentie daar sowieso goed terecht komt. Andere mogelijke kanalen kunnen zijn: Instagram, Facebook, de krant, advertenties door middel van posters en bijvoorbeeld reclame spotjes op de TV.

Adverteren in zoekmachines 

Om via de zoekmachine te kunnen adverteren moet je de advertenties op Google Ads plaatsen. Zodra je dit doet komt de advertentie op Google terecht en kunnen de consumenten zien wat je adverteert. Ook Google Ads uitbesteden aan andere bedrijven is niet zeldzaam. Veel bedrijven besteden deze taak uit aan mensen die hierin zijn gespecialiseerd. Dit kan vaak zorgen voor een hogere omzet dan wanneer je het als adverterend bedrijf zelf doet.

De bedrijven die hun Google Ads uitbesteden hebben een budget waarmee ze moeten werken. De specialisten die de Google Ads dan onder handen nemen, gaan kijken wat ze met het gegeven budget kunnen betekenen voor het bedrijf en geven ze op basis daarvan een idee.

Omzet van een bedrijf

Omzet is voor bedrijven natuurlijk erg belangrijk. Maar de omzet verbeteren is vaak niet de grootste reden waarom ze adverteren. Advertenties worden gezien, soms wordt er op geklikt, bedrijven krijgen hier uiteraard geld voor, maar ook ontwikkelen ze door middel van kliks naamsbekendheid. Als mensen de naam van het bedrijf vaak genoeg langs zien komen zullen ze dat bedrijf onthouden. Als consument heb je op dat moment niets nodig van wat het bedrijf adverteert, maar mocht je dat uiteindelijk wel nodig hebben, zal je sneller naar de website van dat bedrijf gaan, omdat je het vaker langs hebt zien komen. Over het algemeen moet je als consument het product of bedrijf zo’n 7 tot 8 keer hebben gezien om over te gaan tot kopen of nadenken over een eventuele koop van het geadverteerde bedrijf.

Consumenten hebben vaak niet door hoeveel werk er in een advertentie gestoken wordt. Advertenties zijn vaak ‘irritant’ en worden gauw weg geklikt. Wellicht dat je als consument nu wel begrijpt waarom je advertenties zo vaak ziet. En dat je als bedrijf, meerdere kanalen op verschillende manieren kunt gebruiken, om verschillende doelgroepen te bereiken.

Gerelateerde verhalen

Leuk om te lezen

Organiseer een leuke verrassingsdag voor valentijnsdag

Heb jij elk jaar weer moeite om een onvergetelijke valentijnsdag te creëren, dan helpen...

Geef je kind een kindercamera cadeau

Foto’s en video’s zijn niet meer weg te denken uit het leven van onze...

Gedichten bij de geboorte van een kind

Er zijn vele verschillende manieren waarop je kunt aankondigen dat je een kindje krijgt....

Baby’s zijn al duur genoeg

Het verwachten van een kind is één van de leukste dingen die een mens...

Vind unieke kraamcadeaus voor een baby

Een goed kraamcadeau vinden is niet eenvoudig. Je wil immers een cadeau geven dat...

Kies het beste kinderdagverblijf in Den Haag voor jouw...

Het is voor veel mensen belangrijk om vaak te werken. Hierdoor kiezen meer en...

Categorieën

Comments