Adverteren op Google, hoe werkt dit?

Google kennen we natuurlijk allemaal. De meesten van ons zullen de zoekmachine gebruiken als een plek om dingen ook daadwerkelijk op te zoeken, anderen gebruiken het voor het zogenoemde zoekmachine adverteren. Je zal als consument vaak genoeg een reclame tegen zijn gekomen op Google. Zelfs als je niet geïnteresseerd bent in hetgeen wat het bedrijf op dat moment adverteert, maakt het bedrijf al vaak een kleine omzet omdat je het ziet, of er wellicht op klikt om toch even te kijken wat het precies is.

Bedrijven gaan vaak op zoek naar meerdere manieren om te kunnen adverteren. Ze zoeken de beste kanalen om op te adverteren, en dit verschilt natuurlijk per doelgroep. Google wordt door vrijwel iedereen gebruikt, waardoor de advertentie daar sowieso goed terecht komt. Andere mogelijke kanalen kunnen zijn: Instagram, Facebook, de krant, advertenties door middel van posters en bijvoorbeeld reclame spotjes op de TV.

Adverteren in zoekmachines 

Om via de zoekmachine te kunnen adverteren moet je de advertenties op Google Ads plaatsen. Zodra je dit doet komt de advertentie op Google terecht en kunnen de consumenten zien wat je adverteert. Ook Google Ads uitbesteden aan andere bedrijven is niet zeldzaam. Veel bedrijven besteden deze taak uit aan mensen die hierin zijn gespecialiseerd. Dit kan vaak zorgen voor een hogere omzet dan wanneer je het als adverterend bedrijf zelf doet.

De bedrijven die hun Google Ads uitbesteden hebben een budget waarmee ze moeten werken. De specialisten die de Google Ads dan onder handen nemen, gaan kijken wat ze met het gegeven budget kunnen betekenen voor het bedrijf en geven ze op basis daarvan een idee.

Omzet van een bedrijf

Omzet is voor bedrijven natuurlijk erg belangrijk. Maar de omzet verbeteren is vaak niet de grootste reden waarom ze adverteren. Advertenties worden gezien, soms wordt er op geklikt, bedrijven krijgen hier uiteraard geld voor, maar ook ontwikkelen ze door middel van kliks naamsbekendheid. Als mensen de naam van het bedrijf vaak genoeg langs zien komen zullen ze dat bedrijf onthouden. Als consument heb je op dat moment niets nodig van wat het bedrijf adverteert, maar mocht je dat uiteindelijk wel nodig hebben, zal je sneller naar de website van dat bedrijf gaan, omdat je het vaker langs hebt zien komen. Over het algemeen moet je als consument het product of bedrijf zo’n 7 tot 8 keer hebben gezien om over te gaan tot kopen of nadenken over een eventuele koop van het geadverteerde bedrijf.

Consumenten hebben vaak niet door hoeveel werk er in een advertentie gestoken wordt. Advertenties zijn vaak ‘irritant’ en worden gauw weg geklikt. Wellicht dat je als consument nu wel begrijpt waarom je advertenties zo vaak ziet. En dat je als bedrijf, meerdere kanalen op verschillende manieren kunt gebruiken, om verschillende doelgroepen te bereiken.

Gerelateerde verhalen

Leuk om te lezen

Adverteren op Google, hoe werkt dit?

Google kennen we natuurlijk allemaal. De meesten van ons zullen de zoekmachine gebruiken als...

De beste tips bij het gebruiken en doseren van...

Ga je voor het eerst CBD olie gebruiken, of ben je een beginnend gebruiker...

Meisjes dromen

De droom van vele jonge kinderen, vooral meisjes, is om een keer paard te...

Een auto huren in de buurt is wel zo...

Een auto huren in de buurt is wel zo gemakkelijk, zeker wanneer je op...

Tips: verzorging gevoelige huid

Heb je regelmatig uitslag op je huid, of reageer je snel op bijvoorbeeld nieuw...

Van dashcam tot raamfolie, alles voor je auto

Zowel een dashcam kopen als auto raamfolie installeren zijn tegenwoordig erg populair. Autoruiten tinten...

Categorie├źn

Comments