Hoe krijg je jouw product bij de klant?

Anno 2019 zijn we bijna overspoeld geraakt door de nieuwste technologieën en innovaties. Maandelijks, wekelijks en zelfs dagelijks ontstaan er nieuwe ontwikkelingen in de maatschappij. Dit geldt ook voor het beheren van een webshop. Iedereen zit op zijn telefoon waardoor mensen makkelijk te bereiken zijn. Dit is een ideale kans om bijvoorbeeld een webshop te starten en jouw strategie los te laten op deze doelgroep. Maar wanneer je deze doelgroep hebt bereikt en zij een aankoop willen realiseren, hoe breng je het product dan naar de klant?

Klanten de producten laten ophalen

Wanneer je net van start bent gegaan, beschik je vast niet over een groot budget. De meeste moeders beheren een webshop naast een gewone baan en besteden de vrije tijd aan de webshop. Eigen inpakmaterialen, folie en ander verpakkingsmateriaal zal waarschijnlijk niet in de begroting zijn meegenomen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de klant haar producten op te laten halen. Enerzijds is dit een voordeel, want je hoeft zelf niets in te pakken en op te sturen. Anderzijds zegt dit ook iets over de professionaliteit over de webshop, wat een afknapper kan zijn.

Een pakket verzenden

De webshop is al een aantal jaar online en de bestellingen lopen goed. Inmiddels heb je al genoeg ervaring opgebouwd hoe de klant te bereiken is en welke werkwijze kwaliteit uitstraalt. Op het gebied van bezorging wil je natuurlijk een goede kwaliteit bieden wanneer je een pakket gaat verzenden. Wat is een juiste levertijd, wat is realistisch en hoe ga je dit aanpakken. Je kunt een pakket verzenden door geheel zelf het werk te doen, of om dit uit te besteden. Een voordeel hiervan is dat jij je kunt richten op acties en het binnenhalen van klanten, terwijl jij je niet druk hoeft te maken over het leveringsproces!

Marketing, hoe bereik je de klant?

Wanneer je ook het verzenden van je pakket op orde is, mist nog één ding, de branding. tegenwoordig kom je er natuurlijk niet meer onderuit en is marketing een van de belangrijkste aspecten van sales. Maar hoe realiseer je nu een goede marketingactie?

Marketing draait natuurlijk om het binnenhalen van klanten. Grote webshops pakken dit natuurlijk heel groots aan met verschillende reclamecampagnes. Bij een kleinere webshop is het lokaal adverteren en mond-tot-mond reclame enorm van belang. Zorg ervoor dat kennissen en jouw familie de webshop aanbevelen bij anderen. Hierdoor zul je binnen een paar jaar een enorm verschil zien in de successen!